Evalu komt met een nieuwe strategie
Per 1 juni heeft Evalu een nieuwe eigenaar. Wat ooit in Groningen door Ate en Jeroen begon is in 3 jaar tijd uitgegroeid tot een evaluatie tool waarmee meer dan 20.000 deelnemers geëvalueerd zijn. Tijd daarom voor een nieuwe fase. Evalu is overgenomen door Marthe Bosma (voormalig oprichter van e-commerce platform Vault79) en Jan-Willem Middelburg (voormalig directeur opleidingen bij Pink Elephant). Met deze nieuwe combinatie willen we de organisatie naar een volgende (internationale) fase brengen.
De primaire reden om een nieuwe start met Evalu te maken was omdat het bedrijf een nieuwe impuls nodig had om verder te groeien. Daarbij zal de komende periode vooral veel aandacht besteed worden aan sales en marketing om zo meer opleiders aan te sluiten. Daarnaast zal ook de support functie verder worden geprofessionaliseerd, zodat veel voorkomende vragen makkelijk kunnen worden opgelost.
Visie
Evalu – Bouwen aan online vertrouwen
Missie
Evalu stelt organisaties in staat controle te krijgen over hun online reputatie door inzicht te geven in de kwaliteit van dienstverlening en het publiceren van reviews op vergelijkingsplatforms teneinde een concurrentievoordeel te behalen.
Onderscheidend vermogen
Het Evalu platform is gemaakt met eigen software (eigen IP) en heeft sinds 2013 trouwe en loyale klanten. Middels het platform zijn inmiddels meer dan 20.000 cursisten geëvalueerd. Het onderscheidend vermogen van Evalu zit in de volgende elementen:
- Self-Service: Klanten die met Evalu werken kunnen volledig autonoom aan de slag;
- Gebruiksgemak: Evalu heeft een gebruiksvriendelijke interface en werkt intuïtief;
- Onafhankelijk: Evalu fungeert als onafhankelijke tussenpartij voor onafhankelijke reviews;
- Branches-specifiek: Evalu biedt oplossingen voor een specifieke markt;
- Geautomatiseerde koppelingen: Evalu zet evaluaties automatisch door naar verschillende online platforms.
Er is op dit moment geen vergelijkbare partij met een vergelijkbaar aanbod in Nederland.
Partnerships
Het Evalu platform richt zich op dit moment volledig op de opleidingen markt, middels een intensieve samenwerking met Springest, waarbij reviews van opleidingsorganisaties via een koppeling direct doorgezet worden naar Springest.